Tinggalkan alamat rumah anda....

Friday, December 10, 2010

Kisah Jumaat

~ Salam Farhan,

Hari ni, hari jumaat....ya...jumaat......
hari yg agak mengejutkan....
sbb ni le kali pertama rasanya sepanjang hidup aku sampai skrg....
aku boleh terlupa hari ....

citenya camni, mmg plan dr awal pg.....
aku mmg nak kuar nk jenjalan ke air terjun bekok....
tp kawan2 cam x pdulik je...
dlm ati, kalu depa x nk p...aku g sorg je le....
lewat skit pon x pe.....



Pintu gerbang Air terjun Bekok.....


dlam pkul 12tgh ari camtu, aku bertolak, siap pkaian salin nk mandi......
singgah jap makan kat pojok parit daun, lepak makan tgh ari.....
masa tu dlm hati dah rasa cam berat je nk p....
yela...jarak dr prt raja ke air terjun tu leh tahan gak jauh....hampir 100km....
dah leh jamak kot......
tbe time nk beredar dr gerai pojok...
tergerak ati aku nk solat zohor berjemaah kat kampus induk....
dalam perjalanan....aku blur skejap....
aku perhatikan...rmai plak org laki nek moto g ke masjid...
aii...lain bebenor rasanya....

sampai kat induk...aku tgk bersusun keta....berduyun org ke masjid...
siap aku leh dangar khutbah lagik....
sah le....baru aku taw yg arini ari jumaat......

dlm ati....aku terpikir...apa ke bengapnya aku...ari pon dah lupa....
nk ckp makan semot...x de plak kot....
nyanyuk btol.....

so, terpaksa le aku btalkn plan aku nk mandi air terjun td.....
at least...x de le org nampak aku pelik mandi air terjun time org solat jumaat...
kan2......

0 comments:

 

Ehoza.com