Tinggalkan alamat rumah anda....

Wednesday, June 24, 2009

~ minggu pening.... ~

Salam....
lama x bercerita....
mmg malas nk menulis....
tp malam ni mmg nk sgt meluahkan perasaan kpd sesape yg sudi membaca....

start dr jumaat lepas (19hb june 09 = ari keluar result UPU ), aku rasa macam dah x betui je....
aku skejap senyum, skejap gelak, skejap lg kecewa.....
kecewa ke....suke ke....lawak ke....??
ya....suke sbb dterima masuk U.....
ya....lawak gak le, sbb x pernah2 mimpi nk amek program pendidikan...
dan ya juga....kecewa sbb berlaku x seperti dirancang....

aku plan mmg nk sgt masuk UPSI....tp yg dpt nun jauh sana..UTHM....
knapa nk masuk UPSI....??best sgt ke.....?? ntah...tanya le bdk UPSI....
aku x masuk lg.....
percaya kah kamu semua.....
aku hanya nk masuk UPSI dsebabkan UPSI ituh berada d kawasan PERAK....??
ya....betul anggapan kamu semua....
aku mmg x brapa suka nk merantau....muhaha.....

adeh.....
walaupun 'si dia' juga dpt UTHM......
aku lansung x de feel...
skrg ni nak wat camne....??
redha je le.....
lg2 'si dia' mengambil keputusan utk tolak tawaran tu dan menerima tawaran bekerja.....
arituh luka 3 inci....skrg ni rasa cam bertambah 3 marhalah jauhnya luka ati nie.....
adeeh.....

skrg ni aku terpikir.....
sape le plak nk jaga aku kat sana nnt....
cet...baby lg kah aku......??
even ada gak kawan2 yg laen dpt kat sana.....(ala, bkn x tau yg UTHM tu mmg tmpt re-union bdk2 poli seMalaysia...)
aku tetap rasa x de feel nk p sana.....
tp nk wat camne....
harapan org tua yg tinggi menggunung....
mahu melihat anaknya mendapatkan gading d atas menara....
terpaksa ku akurkan juga kehendak mereka....
ala, lantaklah....
4 taun je pon....kasik terjun je....
mengikut teori archimedes....
1 tahun bersamaan dgn 365 hari....
jd 4 x 365 = 1460 hari....
erm....skejap je kot.....

apa yg nk aku buat skrg nie....??
keghairahan nk study pon dah x de......
maklum le setahun cuti tanpa gaji.......
so, skrg nie....terpaksa le memaksakan diri utk belajar....
setakat mana yg termampu.....
dah naseb badan......

utk pengetahuan si aku ini di tawarkan Sarjana Muda Pendidikan Teknik dan Vokasional...
d UTHM....
so kalau ada kwan2 yg sama dapat ke sana...
contact2 le nnt ek....huhu...
doakan aku dpt gading bertuah....ewwaahh...


p/s: x tau le dpt lg online kat sana ke x.....huhu....

6 comments:

socrates muzani said...

waaa...dpt jgk ko msk u..
at least leh jd geng nnti..
aku ni mmg dah nk jd ckgu..
hahahaha

::ainbutterfly~ said...
This comment has been removed by the author.
::ainbutterfly~ said...

macam ni..mule2 wat solat istikharah..mintak petunjuk..jgn risau la dik..setakat 4thn tu tak terasenye..Allah lebih tau mane yg terbaik untuk kite kn..tak semestinye ape yg kite NAAAAKKKKKK sesangat tu adalah terbaik utk kite..dan tak semestinye yg kite benci sgt tu tak elok utk kite..DIA kan maha tau..kot2 kalo dpt upsi result ntah kemana..leka sbb ape kite nak dpt senang2 je..ingat disebalik kesusahan PASTI ada kesenangan yg menanti..lgpn dok jauh kn lebih ajar kite utk berdikari..takkan nak dok perak je..balik2 tgk tlk intan tu je..tak jemu ke?mane tau kt uthm tu ade sesuatu yg hebat tgh tunggu paan..Allah knows everything..ingat ape yg DIA tetntukan mmg tula yg terbaik untuk kite yg tak tau ape2 ni..blaja kt mane2 pn same je..yg membezakan cube macam mane kite bawa diri kite..mcm mane kite berhadapan dgn cabaran2 tu..kena bersedia dgn kejutan budaya n perubahan keadaan yg maybe kdg2 kite tak pernah terfikir pn..yg pnting kite banyak2 doa dan redha..

zeal_tech said...

soc >> hehe...ang dah jd cikgu ke belum...??
huhu...

kak ain >> thanx atas dorongan, keke...walaupun daku jemu memandang akan menara condong yg x tumbang2 tue....daku tetap lebih sayangkan tempat tumpah darahku...keke....
ujan emas d negeri org...ujan batu d negeri sendiri....lebih baeklah d negeri sendiri sbb emas slalu kena curi....~ngee...hope 4 tahun tu x le rasa lama sgt walaupun bile abeh study nnt dah nk masuk 3 series....=P

misz . izzah said...

all the best~!

zam said...

fuyoo..mike dapat uthm kat parit raja tu ker?
kang boss ehoza dan ayop, tu suma dekat2 ctu aje...

takdelah mike rase sunyi kat ctu..

 

Ehoza.com